דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלום לחייך - (לזכר תאיר ראדה) 

מאת    [ 03/12/2007 ]

מילים במאמר: 1172   [ נצפה 6725 פעמים ]

שלומית ממושב צלפון, תמלילנית אלמונית יחסית, והזמר יניב כהן מיהוד, חברו יחדיו להנצחת זכרה של הילדה תאיר ראדה ז"ל והפיקו שיר עצוב ומרגש בשם :"שלום לחייך". השיר הושמע ברדיו ובקרוב יופק לו קליפ והוא ישודר גם בטלוויזיה.

בשישה לדצמבר 2006 נרצחה באכזריות תאיר ראדה, ילדה בת 13 מקצרין. גופתה נמצאה בשרותי בית הספר 'נופי גולן' בו למדה. על הגופה היו סימני אלימות קשים. הרצח זעזע מדינה שלמה והמשטרה פתחה במספר כיווני חקירה לפענוח הרצח הנורא. ארבעה חודשים חלפו מאז והרצח טרם פוענח.

שלומית צברי (33), נשואה ואם לשלושה ילדים תושבת מושב צלפון הסמוכה אלינו, שמעה כמו כולם על הרצח של תאיר ז"ל. היא הזדעזעה עמוקות מהאסון ובמוחה החל להירקם רעיון לכתיבת שיר, שינציח את זכרה של תאיר, שנקטפה בדמי ימיה. בימי השבעה על תאיר, יצרה שלומית קשר טלפוני עם אילנה ראדה, אמה של תאיר, והעלתה בפניה את הרעיון של כתיבת שיר לזכר בתה. אילנה היססה מעט והסכימה. שלומית ביקשה מאילנה שתתאר עבורה קווים לדמותה של תאיר, אשר יסייעו לה בכתיבת השיר.

שלומית מספרת על השיחה עם אילנה, על תאיר ז"ל והתרגשות ניכרת בקולה:
"אילנה תארה בפניי דמות של ילדה מתוקה שאהבה את הזולת, ששאפה לשלמות בכל דבר והיה לה חוש צדק מפותח, חרף גילה הצעיר. כתבתי את השיר, קראתי לו 'שלום לחייך'. זהו שיר פרידה מאם אוהבת וכואבת, לבתה היקרה, שממנה לא הספיקה להיפרד. כשסיימתי לכתוב את השיר, התקשרתי לאילנה והקראתי אותו בפניה, אילנה התרגשה מאוד ונתנה את ברכתה לשיר".

שלומית לא הסתפקה בכתיבת השיר בלבד, היא החליטה לפעול לפרסום השיר ולהוצאתו לאור באמצעות אריך נגן (תקליט שדרים, א.מ.) לרדיו. השיר יצא לאור על גבי תקליטור. הוא זכה לחשיפה באינטרנט וברדיו ובקרוב יופק לשיר גם קליפ על ידי המפיק תומר טל - מערוץ המוזיקה 24 בטלוויזיה, שיבצע את עבודת ההפקה בהתנדבות. נפגשתי עם שלומית ועם מבצע השיר- הזמר יניב כהן, תושב יהוד. מאז הפקת השיר, נוצר קשר חברי וקרוב בן שלומית ליניב, כמעט כמו קשר משפחתי.

איך שיר נולד
איך נולד הרעיון לכתוב את השיר? כתבת שירים בעבר?
"מגיל 16 אני כותבת טקסטים שונים. ישנם שירים שגנזתי, ישנם כאלה שיצאו לאור והולחנו ובוצעו על ידי זמרים שונים. כתבתי שיר לזמר אורן חן- 'ניצחתי ואנצח', לאתי לוי את השיר 'אבא' מהתקליט- 'רוח מזרחית', כתבתי לזמר גידי שמור את השיר: 'צחי'- לזכרו של חייל שנהרג במלחמת 'שלום הגליל' ועוד...".

איזה דרך עברת מאז כתיבת השיר ועד להוצאתו לאור?
"רציתי שהשיר יהיה מוכן לעצרת, שנערכה לזכר תאיר ביום השלושים למותה. לצערי, הדבר לא עלה בידי וזאת מכיוון שלא מצאתי אמן שיסכים לקחת את השיר תחת חסותו. בראש ובראשונה, היה צריך להלחין את השיר ולאחר מכן למצוא אולפן הקלטה נגנים וכו'... פניתי הן לזמרים רבים, מכל גווני המוסיקה הישראלית. חלקם אמרו לי שצריך להשקיע סכום כסף בהפקה ואם ההורים של תאיר יגייסו את הכסף הם יהיו מוכנים להלחין ולבצע אותו. חלקם היו בסיום של תקליט שהוציאו ולכן לא נענו לי. בסופו של דבר, הגעתי לזמר סגיב (בס' ולא ש', א.מ.) כהן. הוא חיבר לשיר לחן יפהפה. השמעתי אותו לאילנה והיא התרגשה ושמחה".

איך נרקם החיבור עם יניב?
"פניתי ליניב באותו אופן בו פניתי לשאר האומנים. שלחתי לו את השיר בדואר האלקטרוני, יניב התלהב והסכים לבצע אותו. יניב קיצר לי כברת דרך לא מעטה. בזכותו, בסופו של דבר, כל הפרויקט של הוצאת השיר לאור, יצא לפועל".


הזמר יניב כהן נכנס לתמונה
יניב, תושב יהוד, מופיע קרוב לארבע עשרה שנה, הוא החל את דרכו הבימתית בריקוד תימני מיוחד לצד זמרים כמו: זוהר ארגוב, שימי תבורי, חיים משה ועוד... הוא מופיע בעיקר במועדוני זמר ים תיכוניים. הוא הופיע עם להקות שונות כגון: 'שחקים', 'עפיפון', 'מנהטן'. הוא הופיע בתוכניות טלוויזיה כמו: 'ריח מנטה', 'שישי עם מיכל זוארץ' ועוד... לאחרונה חבר יניב לנגן הבוזוקי המפורסם אריס ויחד הם מבצעים להיט ים תיכוני חדש בשם 'מדונה'. יניב הוא בנה של התמלילנית אסתר כהן שכתבה שירים, בין היתר, לזמרים דקלון ודודו יסמין.

"כששמעתי את השיר", מספר יניב, "התרגשתי מאוד, הרצח של תאיר ז"ל זעזע אותי כמו את כול עם ישראל. מילות השיר שנכתבו על ידי שלומית נגעו לליבי. שלומית כותבת באופן מיוחד ומרגש. הסכמתי ברצון לבצע את השיר מתוך הזדהות עם כאב המשפחה. פניתי לאייבי קזס, בעל אולפן הקלטות 'אייבי מאסטר" והוא הסכים בשמחה לעזור לי ולשלומית בהפקה. אייבי עיבד את השיר והיה אחראי בפועל להפקתו. הוא גייס עבורנו את הנגנים המדהימים שביצעו את עבודתם בהתנדבות ובמסירות. נגן הגיטרה דני מאיס, היה אחראי גם על העריכה הדיגיטלית . שלומית ואני מודים מקרב לב לכל אותם אנשים שעשו במלאכה להפקת התקליטור, כמו גם ל'תגלית סטודיו', שהיו אחראים לעטיפה, ל'סידיקול' שביצעו את השכפול וההדפסה וכל זאת ללא תמורה כספית. אחד האנשים שלו אנחנו חייבים תודה מיוחדת הוא השדרן אליקו מרדיו לב המדינה (91 fm). אליקו הריץ את השיר, השמיע אותו שוב ושוב ודחף מאחורי הקלעים. אני רוצה לציין שהוא אחד השדרנים שעוזרים המון לזמר המזרחי, מעניקים לו תנופה ומעלים אותו על המפה".

גם אתם, כמו אומנים רבים מתחום הזמר המזרחי, סבורים שקיים בתקשורת קיפוח עדתי?
"כן, בהחלט". שלומית ויניב משיבים כפה אחד.
בעקבות השיר הופגשתם עם אילנה ראדה. איך נוצר המפגש?
"בסיום הפקת השיר, הופגשנו שלומית ואני עם אילנה, על ידי חדשות ערוץ 10. הפגישה הייתה לבבית ומרגשת. אני מקווה שלא נצטרך עוד לבצע שירים כאלה והמקרה של תאיר ז"ל יהיה המקרה האחרון".

שלומית נמצאת בקשר טלפוני עם אילנה ראדה. היא ויניב מציינים ומדגישים שלא יעשו כל שימוש בשיר מבלי שיעדכנו תחילה את משפחת ראדה.

בחזרה לשלומית
בחודש מאי בשנה שעברה נאנסה ונרצחה באכזריות הילדה ליפז חימי ז"ל בהיותה בת שמונה בלבד. הרצח שלה זעזע את הארץ בכלל ואת העיר בית שמש, עיר הולדתה, בפרט. מדוע לא חשבת לכתוב שיר לזכרה? מדוע כתבת שיר דווקא על תאיר ז"ל?
"אני מוכנה לכתוב שיר לזכרה. זה קשה לכתוב על כל המקרים הקשים שקורים במדינה לצערנו הרב. בעבר כתבתי שירים על מקרי מוות שונים. כתבתי שירים לאנשים שאיבדו את יקיריהם וזאת בהתנדבות. את השיר לזכר תאיר, כתבתי מכל הלב ועם הזדהות מלאה עם צער המשפחה. אני כותבת בין השאר גם טקסטים משמחים, כגון דרשות לבר מצווה, ברכות לימי הולדת ועוד... באחת הכתבות באינטרנט, על השיר לזכר תאיר, כתבה מגיבה: "כותבת השיר" כלומר אני, "היא רודפת בצע ועושה זאת למטרת פרסום". אני שלמה עם כתיבת השיר וכתבתי אותו בהתנדבות, כמו כל האנשים שפעלו להוצאתו לאור ושאני ויניב מודים להם מקרב לב".

יש זמרים מסוימים שאת חולמת במיוחד לכתוב עבורם שיר?
"כן, בהחלט, אני חולמת לכתוב שירים לזמרים: חיים משה, יואב יצחק ושרית חדד".

על גבי עטיפת התקליטור כתבה אילנה ראדה הקדשה לביתה האהובה: "לתאירוש, כך כיניתי אותך יקירה. שיר זה נכתב מתוך כאב על פרידה בטרם עת ממך. מתגעגעת בלי סוף ומבטיחה להגשים את שאיפותייך. באהבה, אמא". מתחת להקדשה ציטוט מתוך תהילים פרק י"ח פסוק כ"ט: "כי אתה תאיר נרי, אלוהי יגיה חשכי".


מילות השיר
שלום לחייך:
חרטתי את שמך על השמיים
מסרתי את גדולתך לעננים
וכול דמעותיי זולגות כמים
נוחי ילדתי קרוב לאלוקים.

רדפת את הצדק והתפארת
וכמעט שריפאת את כול הפצעים
בכול כוחותיי אמשיך את הדרך
נוחי נשמתי, בין כול הפרחים

פזמון:
לא אוכל לתקן את העולם
ורק בחלומות אראה פנייך
הבית קודר וקול צלילייך נדם
ולא אמרתי שלום לך, לחייך...

חתמת צוואה עוד בימייך
ולנו היית לטעם החיים
אהבה שתיתן אור לכול מכאובייך
נוחי עלמתי, עם כול המלאכים.

פזמון:
לא אוכל לתקן את העולם
ורק בחלומות אראה פנייך
הבית קודר וקול צלילייך נדם
ולא אמרתי שלום לך, לחייך...

שלום לחייך...

הכתבה פורסמה ב"שופינג מקומי" - www.sun4.co.il

אתי מולא
עיתונאית פרילנסרית במקומון של בית שמש ומטה יהודה ומנהלת פורטל הגירושין של ישראל http://www.gglove.co.il
etimul@walla.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב